poniedziałek, 8 lutego 2016

Dla osłody- Ciasto słonecznikowe

Takie ostatkowe ciasto upiekłam pierwszy po raz pierwszy na mężowe urodziny. Spotkało się z ogólną aprobatą, chociaż przyznać muszę, że słodziutkie jest bardzo.  
Zgodnie z założeniem, że co dobre i sprawdzone zostanie zapisane na tym blogu, a także na prośbę Kasi, ścieram kurz z klawiatury komputera i podaję moi drodzy przepis na kaloryczne i smaczne ciasto ze słonecznikiem:)
Przepis na nie dostałam od Oli, która z kolei dostała go od koleżanki, być może dlatego przepis w naszych notatkach nie ma nazwy:).
Nazwijmy go zatem zwyczajnie Ciastem słonecznikowym :)  

Czekoladowy biszkopt:

3 budynie czekoladowe,
1 łyżka mąki,
10 dkg cukru,
1 łyżeczka proszku do pieczenie
5 jaj,
1 łyżka kakao

Oddzieliłam żółtka od białek, żółtka utarłam z cukrem, białka ubiłam na pianę. Do masy z żółtek dodałam sypkie składniki i ubitą pianę, wszystko delikatnie połączyłam. 
Ciasto upiekłam (do suchego patyczka):), wystudzone przekroiłam na pół.

Ciasto słonecznikowe

30 dkg łuskanego słonecznika,
10 dkg masła,
2 łyżki mleka,
10 dkg cukru,

Masło, cukier i mleko rozpuścić. Do gorącej masy dodać słonecznik, wymieszać, wyłożyć na blachę i piec w temp 170 stopni c ok 30 minut. Po wystudzeniu pokruszyć.

Masa

1 puszka mleka zagęszczonego,
1,5 kostki masła,
1 żółtko

Masło utrzeć z żółtkiem, stopniowo dodając zagęszczone mleko aż do całkowitego połączenia składników.

Odkładamy 1/3 masy i 1/3 pokruszonego słonecznika.
Pozostałą masę łączymy ze słonecznikiem i przekładamy nią biszkopt.  Górę ciasta i smarujemy odłożoną  masą i posypujemy  słonecznikiem. 






Smacznego:)







14 komentarzy:

  1. Buuu, a ja nie spróbowałam :) Dla mnie chyba za trudne ;(

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglada apetycznie, nie powiem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam za innym komentarzem...
      Czołówka ciekawa.... ( i tak po cichu... bardzo, bardzo, bardzo ciekawa :))))))

      Usuń
  3. Przepyszne ciacho!!!!!!!!!!!!!!!! Już wiem co upichcę mężowi na Walentynki:-) Tylko jeszcze skombinować blaszkę w kształcie serducha! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. O proszę, a ja mam taką blaszkę tylko mała jest taka na połowę porcji. Całkiem o niej zapomniałam, a na walentynki jak znalazł:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. to mleko zageszczone to slodzone czy nie? i mozna je ewentualnie czym zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleko słodzone, można je zastąpić masą karmelową:)

      Usuń
  6. jakie ładne zdjęcie na czołówce :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz:)