niedziela, 9 sierpnia 2015

Cukinia faszerowana leśnymi grzybami........

Mam wrażenie, że czas płynie za szybko, jakby minuta była krótsza niż dawniej. Pracuję od rana do wieczora i wciąż brakuje mi czasu. A może ja mam zbyt wiele planów do wykonania w ciągu jednej doby?:). Jestem aktualnie na etapie przemalowywania mebli, skrzynek i adaptowania innych złomowanych już przedmiotów.  Cieszy mnie to, że zawsze mam jakiś cel do realizacji, jednak nie mam pomysłu jak wydłużyć dobę:). No ale dość marudzenia!  Niebawem będę mogła pochwalić się moimi pracami, jeśli tylko nie ulegnę pokusie np. grzybobrania i nie oderwę się od pracy:). Ostatnio nazbieraliśmy sporo grzybów, część wykorzystałam do zrobienia faszerowanej cukinii. Jedzonko bardzo dobre, jednak jak zwykle przyrządzane na oko, ale postaram się przytoczyć ów przepis podając proporcje.

Cukinia faszerowana leśnymi grzybami


Składniki:

1 duża lub 2 małe cukinie, 
około 700 g leśnych grzybów,
200 g ryżu,
1- 2 cebule,
3 -4 małe pomidory
sól, pieprz,
ulubione zioła,

Wykonanie:

Cukinię przeciąć na pół, wydrążyć środek, posolić i zapiec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 5 minut. Ryż podgotować, cebulę pokroić i podsmażyć na oleju, dodać grzyby, wycięty miąższ z cukinii i smażyć aż grzyby zmiękną. W między czasie dodać pokrojone pomidory oraz przyprawy i zioła. Farsz połączyć z ryżem, podsmażyć jeszcze przez kilka minut, po czym faszerować wydrążone łódki cukinii. Tak przygotowaną cukinię można posypać startym serem i zapiec w piekarniku do momentu, aż  będzie miękka. Cukinia jest równie smaczna podana na zimno:)













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz:)