poniedziałek, 27 lipca 2015

Ciasto bananowe

Ubóstwiam je za smak, za łatwość wykonania i za to, że znika tak szybko jak powstaje- ciasto bananowe.
Nie wiem nawet skąd posiadam przepis- z całą pewnością, z któregoś z kulinarnych blogów, ale ..... nie mam pojęcia z którego:( 
Ciasto jest delikatne w smaku, bardzo wilgotne, można z powodzeniem zajadać się nim przez 2-3 dni, jeśli tylko uda się je przechować przed smakoszami:). Cenie sobie proste i szybkie przepisy, bo w zabieganym życiu pracującej żony i  matki, nie raz uratowały honor pani domu:) Kiedy tylko  mam w zasięgu ręki 2-3 sztuki dojrzałych bananów, wykorzystuję je do tego pychotnego deseru:)


Babka bananowa



Składniki:
2 duże lub 3 średnie dojrzałe banany,
2 szklanki mąki,
1,5 szklanki cukru,
2 jajka,
1/2 szklanki oleju,
1/2 szklanki jogurtu naturalnego,
1 łyżeczka sody,
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
odrobina soli,


Wykonanie:

Jajka połączyć z olejem,  jogurtem naturalnym i bananami. Powstałą masę dodać do mieszanki mąki z proszkiem, sodą, solą i cukrem. Całość dokładnie wymieszać, przelać do blaszki i piec w piekarniku nagrzanym do 170 stopni C przez około godzinkę:) Po ostygnięciu posypać cukrem pudrem i zajadać:)





















O rany, jak ja rozpieszczam tą moją rodzinę, rozpuszczę ich i będą kłopoty jak skończy mi się urlop:)!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz:)